wtorek, 14 maja 2013

Karolina XL

   Hej ! Już jakiś dłuższy czas temu, czytałam książkę pod tytułem "Karolina XL". Jej autorką jest znana polska pisarka powieści młodzieżowych (i nie tylko) - Marta Fox. Została wydana w 2009 roku. Jest to pierwsza część, druga to "Karolina XL zakochana".

   Opowiada o Karolinie (jak mówi sam tytuł), która na codzień boryka się z kpiną i wyśmiewaniem przez jej rówieśników. Powód ? Głównie nadwaga. Mówi również o innych jej problemach dotyczących dojrzewania. Dziewczyna próbuje walczyć o swoją godność i szukać akceptacji dla inności wśród innych. Czy uda jej się osiągnąć swój cel ? Jak potoczy się ta historia ? Czy zakończy się happy endem ?

   Książka bardzo mi przypadła do gustu. Jest momentami odważna i ostra, podoba mi się, że autorka nie owija w bawełnę. Pokazuje, że każdy pragnie akceptacji i miłości. Są w niej różne obserwacje, które ruszają nasze szare komórki do pracy i zastanowienia się nad niektórymi sprawami. Ukazuje jak młodzież patrzy na siebie i co się dla nich liczy. A mianowicie wygląd, który odgrywa dużą rolę w tym czasie (niestety). Że dla młodych ludzi (oczywiście nie wszystkich), liczy się to czy jesteś chudy, czy gruby, brzydki czy ładny. Patrzą na człowieka tylko z zewnątrz, nie zauważając jego wnętrza. Przez to często tracąc wiele, gdyż ta "brzydka" osoba, może być w rzeczywistości wspaniałą i niezwykle ciekawą. Poza tym każdy jest ładny na swój sposób. Przypomina tym dużym jak i małym, jak dojrzewanie może być trudnym, ciężkim i czasem bolesnym okresem w naszym życiu. I że każdy potrzebuje czyjegoś wsparcia. Bohaterka jest momentami bardzo naiwna, lecz może to tylko moje odczucie. Książka jest napisana bardzo ciekawie, czyta się ją przyjemnie i szybko. Ma momenty, epizody, które mogą zadziwić lub zaskoczyć. U mnie wzbudzała różne emocje, czasem mnie wkurzał fakt, że istnieją na świecie tacy wredni ludzie, jak niektórzy w tej powieści, a czasem coś mnie smuciło. Ale były też momenty w których się uśmiechnęłam.

   Jest to naprawdę warta przeczyatnia książka. Naprawdę polecam. Drugiej części jeszcze nie przeczytałam, bo mi jakoś tak nie szła. Ale ja tak często mam. Pierwszą przeczytam raz dwa, a druga idzie mi gorzej. Ale przełamie się i przeczytam, nawet ostatnio w bibliotece miałam ją w rękach :)
 

5 komentarzy:

  1. Hej, nie czytałam, ale bardzo chętnie to zrobię.
    Czytam teraz ,, Córkę burzy ''.
    U MNIE POST BĘDZIE OKOŁO CZWARTKU.
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Muszę zobaczyć tę książkę, może przeczytam :) Ale fajnie, że tak szybko dodasz kolejny rozdział. Będę czekać ;)

      Usuń
  2. Hej, u mnie pojawił się nowy rozdział.
    Kiedy ty coś dodasz ?
    Pozdrawiam, Aleksandra <3

    OdpowiedzUsuń
  3. "- Nie wiem czego mogłabym sobie życzyć. Mam wszystko – zastanowiła się i niepewnie na niego spojrzała. Chłopak wydawał się zamyślony, ale i nie ukazywał jakiegokolwiek smutku na wypowiedziane przez nią słowa, choć miała wrażenie, że jednak mogły go zranić.
    - Pomyśl. Czy na pewno jesteś prawdziwie szczęśliwa? Jeśli tak, to zdmuchnij świeczkę, nie wypowiadając w myślach żadnych konkretnych próśb, jeśli jednak nie, będziesz wiedziała o czym pomyśleć – uśmiechnął się nieśmiało"

    Zapraszam na http://wishmeyourself.blogspot.com
    gdzie pojawił się Rozdział 15!

    Przepraszam za spam!
    buzi :*

    OdpowiedzUsuń
  4. 28 yr old Paralegal Shane Bicksteth, hailing from Terrace Bay enjoys watching movies like Colonel Redl (Oberst Redl) and Couponing. Took a trip to Yin Xu and drives a Ferrari 500 TRC. moja odpowiedz

    OdpowiedzUsuń